Navigation bar
  Print document Start Previous page
 1 of 2 
Next page End  

Spelles “Kikkers”
beginsituatie: (voor de student)
Dit is mijn eerste spelles. Ik heb al wel veel gymlessen gegeven in mijn eerste stage maar
nog niet aan kleuters.
Ik heb van te voren de spelles voorbereid en de materialen verzameld.
persoonlijk doel: (één aandachtspunt)
Duidelijk leiding geven in een vrije spelsituatie.
Kinderen allemaal bij het spel betrekken (iedereen moet meedoen)
werkroute van de leerkracht: (
Ik heb van te voren alles klaargezet op het speelplein.
Ik ga met de kinderen naar buiten
Ik laat de kinderen allemaal bij mij staan  tussen de paaltjes.
Ik vertel dat we allemaal kikkers zijn. Ik leg het actie/reactiespel uit.
We spelen het actie/reactie spel.
Ik verzamel de kinderen weer om me heen.
Ik leg het kikkertikspel uit en we spelen het tikspel.
Ik verzamel de kinderen weer om me heen.
Ik leg het zangspel uit en voer het samen met de kinderen uit.
Ik verzamel de kinderen weer om me heen en leg het concentratiespel uit.
We spelen het concentratiespel.
Ik verzamel de kinderen bij de deur en we gaan naar binnen.
beginsituatie: (voor de kinderen)
De kinderen hebben al eerder spellessen gehad in het speellokaal. 
De kinderen zijn bekend met tikspelen, ritmespelen, zang-  en concentratiespelen.
bedoelingen: (voor de kinderen)
Kinderen oefenen de  verschillende soorten van spel: tikspelen, ritmespelen, zang-  en
concentratiespelen.
Kinderen oefenen het uitvoeren van en spel in een groep.
leerroute van de kinderen:
De kinderen gaan naar buiten en verzamelen zich om de juf heen.
Kinderen luisteren naar de uitleg van de verschillende activiteiten en voeren ze ook uit.
Kinderen verzamelen zich tussendoor steeds weer rond de juf voor de uitleg van een
nieuwe activiteit.
Als alle activiteiten gedaan zijn, verzamelen de kinderen zich bij de deur en gaan weer naar
binnen.