Navigation bar
  Print document Start Previous page
 1 of 3 
Next page End  

Lesvoorbereidingsformulier 
PABO
1e jaar
Student:
Stageschool:
Vak/vormingsgebied:
Natuuronderwijs
Klas:
Plaats:
Vakdocent:
Datum:
13-10-‘05
Groep:
7
Mentor:
Periode:
1
Opdracht:
 
Beginsituatie:
Evaluatie mentor/docent
Eigen evaluatie:
Wat ging goed:
De leerlingen weten al het een of ander over energie
maar niet met stroom
De leerlingen weten verschillende soorten energie
Doelstelling les proces/ vaardigheid en kennis
Wat kan anders:
Het kind leert met behulp van een batterij, een
draadje en een lampje om het lampje te laten
branden, dus het omzetten van energie.
De leerlingen leren uit eigen waarnemingen een
conclusie te trekken en met deze gebruiken om te
voorspellen of een lampje in een bepaalde
schakeling zal branden.
Persoonlijk leerdoel bij deze activiteit
(indien mogelijk gekoppeld aan de kerncompetenties)
Persoonlijk leerdoel voor volgende activiteit 
(indien mogelijk gekoppeld aan kern competenties)
Afspraken
Opmerking [Opm1]: In te
vullen door docent:  rechts:
PABO jaar, Onder:    -Opdracht
-Evaluatie mentor/docent.  De
rest in te vullen door student. 
Opmerking [Opm2]: Duidelijk
omschrijven wat er van de
student wordt verwacht: een les
uit de methode, het vertellen
van een verhaal, werken met
de hele klas of kleine groep etc.
Opmerking [Opm3]: De
situatie zoals die is voordat je
met je les begint. Welke
factoren zijn van belang voor
het bereiken van je doel. Bv:
wat hebben leerlingen al gehad,
welke voorkennis is nodig. Rol
van ontwikkelingsniveau. Het
gaat om aspecten t.a.v. de
proces- alswel de product
doelstelling van je les.
Opmerking [Opm4]: Omschri
jf wat je is opgevallen t.a.v.
zowel het lesproces als het
product. Bekijk ook in hoeverre
je lesvoorbereiding van invloed 
is geweest.
Opmerking [Opm5]: Dit
kunnen zowel procesmatige
zaken zijn als het uiteindelijke
product.
Opmerking [Info6]: Wat heb
je geleerd van de gegeven les.
Aandachtspunten voor
volgende activieteit (zowel
positieve als minder positieve).