Navigation bar
  Print document Start Previous page
 1 of 5 
Next page End  

Vak: W.O.
Leerjaar: 6
de
lj.
Onderdeel: Techniek en elektriciteit
Lesonderwerp: Ontdekdozen
Lestijd: 100 min.
Beginsituatie (inhouden, voortaken, werkvormen, leerlingenkenmerken, actualiteit,
accommodatie …)
Voor de leerlingen: ze willen graag meer te weten komen over techniek en
elektriciteit.
Voor de leerkracht: het is de eerste keer dat ik met ontdekdozen werk; ik zorg voor het
nodige materiaal.
Voor de omgeving: de klas wordt in 4 groepen verdeeld.
Doelen van de activiteit (cognitief, psychomotorisch, sociaal en affectief)
Van de leerlingen wordt verwacht dat ze:
C: 
Kunnen verwoorden wat ze waarnemen bij het uitvoeren van een proefje.
De eigenschappen of kenmerken van een opdracht kunnen verwoorden.
PM:
een bepaalde opstelling voor een proefje kunnen maken.
DA:
Bereid zijn om samen te werken.
Bereid zijn om naar elkaar te luisteren.
Bereid zijn om zich aan de afspraken te houden.
Meer willen weten over techniek en elektriciteit.
Informatiebronnen
Leerplan: Leerplan Wereldoriëntatie, V.V.K.Ba.O., 1998, 0.3 blz. 34; 0.5, 0.6, 0.7 blz. 35; 0.10 blz.
36; 0.12 blz. 37; 0.15 blz. 38; 1.1 blz. 41; 4.1 blz. 68; 4.9, 4.10 blz. 71; 6.3 blz. 88; 6.4 blz. 89; 6.9 blz.
91; 6.11, 6.12, 6.13 blz. 92; 6.14 blz. 93; 8.3 blz. 110; 8.7 blz. 111
Handboek van de school: /
Andere bronnen: Cursus Ontdektafels KHLim Hasselt, Campus Hemelrijk, Academiejaar 2001-
2002, Wereldoriëntatie 2 ILLO