Navigation bar
  Print document Start Previous page
 1 of 4 
Next page End  

Lesvoorbereiding verkeer
1
Vak: W.O.
Leerjaar: 1B
Aantal lln: 14
Onderdeel: Verkeer
Lesonderwerp: Op de fiets
Lestijd: 25 min
Beginsituatie (inhouden, voortaken, werkvormen, leerlingenkenmerken, actualiteit, accommodatie …)
Voor de leerlingen:
De leerlingen worden dagelijks met deze verkeerssituatie geconfronteerd.
Voor de leerkracht:
De lkr. neemt de nodige materialen mee.
De juf kopieert het blad uit ‘Te voet, op pedalen of ingestapt’.
Voor de omgeving:
De lln. zitten op hun normale plaats in de klas.
Doelen van de activiteit (cognitief, psychomotorisch, sociaal en affectief)
Van de lln. wordt verwacht dat ze:
Cognitief:
Kunnen verwoorden welke aspecten belangrijk zijn aan een fiets.
Kunnen verwoorden hoe ze zich veilig kunnen voortbewegen als fietser in het verkeer.
Kunnen verwoorden hoe ze veilig achterop kunnen zitten bij een fietser.
Psychomotorisch:
Een gepaste zithouding kunnen aannemen.
Dynamisch – affectief:
Rustig kunnen werken.
Informatiebronnen
Leerplan : V.V.K.B.O, 1998, Leerplan, Wereldoriëntatie, 5.9.
Handboek van de school: /
Andere bronnen: Te voet, op pedalen of ingestapt, Praktijkgerichte verkeersmethode voor
het basisonderwijs, VerkeersPedagogisch Instituut vzw, Roeselare, 2004-2005.