Navigation bar
  Print document Start Previous page
 1 of 3 
Next page End  

LESFORMULIER
Naam:
Stageschool:
Datum:
Mentor
Groep:
1/2
Docent:
Vak:
Pabo-groep:
Paraaf:
Thema / onderwerp
Het lichaam
Betekenis
Welke betekenis heeft het thema / onderwerp voor de kinderen? Hoe leg je de relatie met de
beginsituatie?
De kinderen weten wat aan hun lichaam zit. Door deze activiteit gaan ze er juist beter naar leren kijken. Ook komen ze erachter
wat allemaal kan draaien (en waar dus scharnieren zitten).
Bedoeling
Welke bedoeling heb je met deze activiteit? Basiskenmerken, brede ontwikkeling, specifieke kennis,
vaardigheden en attituden?
De bedoeling is dat de kinderen steeds beter in de gaten krijgen hoe het lichaam in elkaar zit. Ook al zijn de kinderen nog zó
jong, we kunnen ze heus wat kleine dingen leren over het lichaam. Natuurlijk leren ze hier nog heel veel over in latere jaren,
maar een begin is dan gemaakt. De kinderen moeten dan ook aan het eind van de les kunnen laten zien wat je allemaal met je
ledematen kunt doen. (draaien, kronkelen, slaan, klappen enz.)
Persoonlijke aandachtspunten
1. 
2.