Navigation bar
  Print document Start Previous page
 3 of 4 
Next page End  

Betrokkenheid
Ik zorg voor een hoge betrokkenheid door
Door het onderwerp met veel enthousiasme te brengen en door de kinderen veel aan het
woord te laten. Ik laat de kinderen over hun eigen ervaringen en gevoelens vertellen. Tevens
maak ik gebruik van verschillende werkvormen waardoor de les afwisselend blijft.
Werkvormen
Ik kies voor de volgende werkvormen               Omdat
Inleidend gesprek
Verhaal voorlezen
Levensbeschouwelijk gesprek
Ik met behulp van dit gesprek kan polsen
hoer de voorkennis van de kinderen is over
dit onderwerp. Tevens kunnen de kinderen al
wat ervaringen en gevoelens mbt dit
onderwerpen kunnen uiten.
Het verhaal ervoor zorgt dat de kinderen zich
(leren) inleven in iemand die zelf gepest
wordt en de kinderen ontdekken wat voor
gevoel dat met zich meebrengt.
Ik op deze manier de kinderen waarden en
normen wil meegeven mbt pesten. Ik probeer
hen dat niet op te leggen maar het hun zelf te
laten ontdekken.
Organisatie
Welke mogelijke knelpunten zijn er?                   Hoe los je deze op?
Dat er kinderen zijn die telkens door
het verhaal heen kletsen.
Wanneer het over het verhaal gaat dan vind
ik dat niet zo erg. Mocht het echter zo zijn
dat er kinderen zijn die telkens de orde
verstoren dan pak ik dat ter plekke aan.
Door een blik, vermaning en/of
waarschuwing.