Navigation bar
  Print document Start Previous page
 1 of 6 
Next page End  

Een vertaling van de muziekles die ik op vrijdag heb gezien.
Vertaling muzikaal sprookje.
Notities bij het muzikaal sprookje,
Sprookje of vertelling
Zelfgemaakt of uit een boek. De kinderen worden meegenomen op een 
muzikale reis. Op deze reis worden de kinderen meegenomen en worden 
verschillende muziek activiteiten gebruikt. Er zijn veel mogelijkheden. 
De uitdaging is creativiteit en fantasie.
Doel
Kinderen worden zich bewust van het feit dat geluidsbronnen er voor 
kunnen zorgen dat er verschillende sferen en stemmingen geschapen kunnen 
worden. Kinderen leren dat hun stem, lichaam en instrument gebruikt 
kunnen worden in een vol waardig proces. Het proces is belangrijker dan 
het resultaat.
Referentie: M. Ross. Het creatieve proces.
Spel wordt gebruikt als invalshoek voor het leren. Kinderen worden in 
een fictieve werkelijkheid geplaatst, een andere werkelijkheid waarin 
het gewone patroon zijn kracht mist, en die opening biedt aan 
verandering en andere zienswijzen.
Inhoud
Het muzikale sprookje kan alle mogelijke muzikale activiteiten inhouden. 
Er kan gewerkt worden aan stem, instrumenten, bewegingen, 
geluidsbronnen, stilheid, 
enz. Improvisatie en reproductie zijn mogelijk. Ook kun je zelf iets 
maken of  kant en klare  muziek en tekst gebruiken. Gebruik je gevoel.