Navigation bar
  Print document Start Previous page
 1 of 3 
Next page End  

Beginsituatie
Kinderen hebben wel / niet eerder een bewegingscircuit gehad.
Doel
Hebben de kinderen conditie?
Opstelling
Eerst wordt er samen met de kinderen de opstelling neergezet. Het is slim om dit groot op papier
te zetten dat ze zelfstandig vooruit kunnen. 
De opstelling is als volgt: 
1. twee springtouwtjes
2. dikke mat met twee ballen
3. sprint over 6 meter
4. ringen op hoofdhoogte met matje eronder (twee verschillende hoogtes instellen)
5. bank
6. lange mat met kastkop erop
7. lange mat met twee matten erop
8. twee matten met een 'slootje' van een handlengte ertussen
Inleiding (± 8 min)
Slingerbaan tussen al het materiaal door met de leerkracht voorop. Kan ook een van de kinderen
voorop komen. Niet kruisen! Nu hetzelfde maar nu kan er over het materiaal gesprongen worden,
niet bij de ringen.
Kern (± 40 min)
Nu volgt het circuit. Eerst wordt alles duidelijk uitgelegd, het is misschien makkelijker om dit van te
voren in de klas al te doen. 
Laat alle 8 de oefeningen zien