Navigation bar
  Print document Start Previous page
 3 of 3 
Next page End  

Schrijfhoek:
De kinderen krijgen en plattegrond van school waar de muren met stippel lijnen
zijn gemaakt. Ze moeten lijn trekken over de stippel lijnen. En dat mogen ze de
lokalen in kleuren.
Doel:
De kinderen kunnen over een stippel lijn schrijven.
De kinderen kunnen hebben een goede pennengreep.
Materiaal:
A3 vellen
Letter stempels
Picot’s, met woorden er onder
Rekenhoek:
De kinderen gaan op een groot vel papier een plattegrond van de klas maken. Er
een trapje of tafeltje waar een kind op kan staan om rond te kijken waar alles
staan en hoe ze het moeten tekenen. Het kind op de trap moet aan de kind(eren)
door geven waar alles moet en of ze goed bezig zijn. De kinderen krijgen
verschillende materialen die op schaal overeen komen met de tafels en kasten in
de klas, om hun een idee te geven hoe groot ze verschillende dingen moeten
teken.
Doel: 
De kinderen kunnen samenwerken om een leuk en goed resultaat te
krijgen
De kinderen kunnen meten om alles goed op de plattegrond te krijgen
Materiaal:
Trapje
4 A3 vellen aan elkaar geplakt
Grote blokken dat de tafels en kasten voorstellen
Wasco krijten
Schilderhoek:
De kinderen schilderen plattegrond van hoe zij de klas zouden willen inrichten als
dat zou mogen. Er moet alleen wel een kring en een wasbak in de klas zijn voor
de rest zijn ze helemaal vrij om het zelf in te richten.
Doel:
De kinderen kunnen een fantasie klaslokaal schilderen
De kinderen kunnen duidelijk maken wat elk onderdeel weergeeft.
(duidelijk de kring schilderen, duidelijk de poppenhoek schilderen)
Materiaal:
A3 vellen
Verf
Kwasten
Schorten