Navigation bar
  Print document Start Previous page
 2 of 2 
Next page End  

(het half gesproken en gezongen
woord) en het ritme (een ritmisch
stukje muziek met woorden) 
Kern: De kinderen maken zelf
een rap
Ik laat weer een stukje rap horen en
vertel dat muziek een boodschap
kan hebben, men wil er iets mee
zeggen. Ik geef de kinderen de
opdracht in een groepje van 4 een
rap te maken over Afrika. Hierbij
kunnen ze denken aan: maskers,
armoede, huidskleur, ouderwetse
manier van doen enz. Eerst tellen ze
samen met mij de maat. Ze maken
een rap die bestaat uit vier keer vier
tellen. We tellen klassikaal tot 4. Bij
de even nummers klappen ze in hun
handen en bij de oneven nummers
op hun schoot. Deze maat houden
ze aan voor hun rap. 
Stukje muziek, rap
Afsluiting: De kinderen mogen
hun zelfbedachte rap uitvoeren.
Iedereen zit in de klas. Telkens komt
er een groepje naar voren en rapt
hun rap. De rest luistert. Als iedereen
geweest ik geef ik mijn mening.
Zelfbedachte rap