Navigation bar
  Print document Start Previous page
 1 of 7 
Next page End  

1
Verhalend ontwerp
Rachelle Lamberts
Verhaallijn:
Oma is heel erg vergeetachtig aan het worden. Ze weet niet meer wat ze de vorige dag gedaan
of gegeten heeft. Toen ze langs onze school liep werd ze erg nieuwsgierig en ging naar
binnen. Ze heeft al ons speelgoed en andere spulletjes bekeken. Ze wist alleen niet meer waar
ze alles terug moest zetten, dus nu staat alles op de verkeerde plek. 
Andere dingen weet ze ook niet meer, bijvoorbeeld wat ze gisteravond gegeten heeft, of wat
ze gisteren gedaan heeft. Soms weet ze ook niet meer precies hoe ze naar huis terug moet,
maar gelukkig zijn er altijd mensen bij wie ze mag blijven tot dat ze het wel weet . Ook weet
ze niet meer wat zij zelf vroeger op school deed, wat ze bijvoorbeeld voor liedjes zongen, of
hoe de klas eruit zag. En ze weet zelfs niet meer met wat voor speelgoed of wat voor
spelletjes zij vroeger heeft gedaan. Ze weet ook niet meer hoe ze koekjes moet bakken, maar
gelukkig weet ze nog wel wat je allemaal nodig hebt voor koekjes.
Ze wil graag dat de kinderen haar helpen om dingen te herinneren.
N.b. je zou eventueel aan een ‘echte’ oma kunnen vragen of je haar als ‘de’ oma mag
gebruiken. 
Introductie:
Op maandag ochtend ligt er een vreemde koffer in de klas, lijkt het alsof er geslapen is in het
bed van de huishoek en is het een bende in de klas. Gelukkig ligt er wel een brief boven op de
koffer.
We vragen ons af hoe dit kan en van wie de koffer is, hoe kunnen we daar nu achter komen?