Navigation bar
  Print document Start Previous page
 2 of 2 
Next page End  

Copyright © 2000 - 2001 Lesidee. Alle rechten voorbehouden.
Voor meer lesideeën: ga naar www.lesidee.nl
Didactische werkvormen/
leerhulpen:
Te makkelijk: Tennisbal op lepel (?), hindernissen dichterbij elkaar zetten of
meer hindernissen: bijv. door een hoepel heen gaan. 
Te moeilijk: grote bal in omgekeerde pion, alleen hindernissen zonder bal,
als het na een paar pogingen nog steeds niet lukt: een ander laten gaan of
voor iedereen de bal in de omgekeerde pion.
Procesregulatie: Ik laat het een kind voordoen, nadat ik het uitgelegd heb. Daarna verdeel ik
de klas in 4 groepen op basis van hiervoor genoemde methode. 2 groepen
gaan naar het hagedisspel, de andere twee naar de estafette.
Als ik 'klaar af' zeg, dan beginnen we. Als ik 1 keer fluit, dan stoppen we en
is het stil, iedereen gaat dan op zijn plaats zitten. Ik leg dan nog even wat
uit of laat de groepen wisselen. 
Afsluiting; 10 min: pionnen bij elkaar, banken opzij, rekken weg, tennisballen inleveren.
Laatste spel: iemand is hem, niemand is hem (met de bal elkaar af
proberen te gooien). Degene die af zijn, gaan zich omkleden.