Navigation bar
  Print document Start Previous page
 1 of 3 
Next page End  

Weekschema
Thema: spinnen en slakken
van 
MAANDAG
DINSDAG
WOENSDAG (SPINNEN
EN SLAKKEN
)
DONDERDAG
(SLAKKEN)
VRIJDAG  (SPINNEN EN
SLAKKEN
)
Onthaal
Wo: exploratie uit de klas
op speelplaats, spinnen en
slakken zoeken en
verzamelen in potjes.
Bekijken met vergrootglas
naar slijmspoor, web 
Doel: kls nemen spinnen en
slakken in hun natuurlijke
omgeving waar
En kunnen enkele
eigenschappen benoemen
(poten, ogen, web, spoor)
Onthaal
Ned poppenspel en drama,
de grote spinnenproef
Doel: kls begrijpen een
verhaal bestemd voor hun
leeftijdsgroep
Turnen
Onthaal
Onthaal
Aanvang liedje: slak
maliemalak 
Lo: het jaar rond met
muziek p 87, aankruising =
les
stappen als een slak heel
traag en zo snel en
schichtig als een spin
doel: kls gaan met muziek
geen muziek, kls leven zich
in in de rol van slak
Onthaal
Mo: ik ben de slak
maliemalak
Spelen met een liedje
Doel: kls maken al spelend
kennis met het liedje en
kunnen enkele regels
meezingen 
SPEELTIJD
SPEELTIJD
SPEELTIJD
SPEELTIJD
SPEELTIJD
Wo: terrarium maken voor
de spinnen en slakken wat
heeft een spin en slak
allemaal nodig, wat hebben
we buiten gezien. Nadien
mogen kls ze waarnemen
met vergrootglas. Ook
papier en potlood 
Doel: kls brengen aan wat
een spin of slak nodig heeft
om te overleven en richten
terrarium in 
Wo: verkennen van de
spinnen en slakken met
vergrootglas. Slijmspoor
bekijken op zwart papier
laten kruipen
Doel: kls kunnen
nauwkeurig waarnemen
met al hun zintuigen 
Verjaardag vieren sécil
Wo: verkennen van de
spinnen en slakken met
vergrootglas. Slijmspoor
bekijken op zwart papier
laten kruipen
Doel: kls kunnen
nauwkeurig waarnemen
met al hun zintuigen
Beeld: slak uit brooddeeg
boetseren . Kls weten hoe
de spin en slak eruit zien 
Slak lange worst en
oprollen
Doel: verschillende
beeldende en technische
middelen aanwenden om
tot een beeldend werk te
komen