Navigation bar
  Print document Start Previous page
 1 of 6 
Next page End  

Les over water
Tijd: Inleiding:  10min.
        Kern:
15 min.
        Afsluiting: 20 min.
Benodigheden:
-
3 jampotten met verschillende soorten water.
-
Werkbladen
-
Doelen:
-
Kinderen kunnen verschillen en overeenkomsten noemen met het drinkwater in
Nederland en in arme landen
-
Kinderen kunnen uitleggen hoe de cyclus van water loopt.
-
Kinderen kunnen een ontwerp maken voor een bordje om zuiniger te doen met
het drinkwater.
-
Kinderen kunnen vertellen hoe drinkwater gemaakt wordt en waar het vandaan
komt.
-
Kinderen kennen enkele feiten over water en waterverbruik.
-
Kinderen kunnen zelf berekenen hoeveel water ze ongeveer gebruiken per dag.
Attitude:
Kinderen zijn actief bezig met de les. 
Kennis:
Kinderen leren veel nieuwe feiten over water, waterverbruik, drinkwater en hoeveelheid
water in de wereld. 
Inleiding:
Interactie met de kinderen over de verschillende soorten water die ik heb meegenomen.
Vragen die ik dan kan stellen zijn:
Welke soorten water zijn dit?
Kan je dit drinken?
Hoe kan dit?
Zo ga ik geleidelijk over in het zuiveren van water. En zo over in mijn verhaal.
Kern:
In grote lijnen vertellen wat in de bijlage staat over de feiten van water.
Verwerking:
Werkblad over water.