Hogeschool IPABO lesbeschrijvingsformulier (download versie) november 2003 - v2.4
Pagina - 1
Hoofdvestiging:
Jan Tooropstraat 136
1061 AD Amsterdam
020 6137079
e-mail: amsterdam@hs-ipabo.edu
Algemene website: http://www.hs-ipabo.edu
Nevenvestiging:
Gabriël Metsulaan 34
1816 EP Alkmaar
072 5121868
e-mail: alkmaar@hs-ipabo.edu
Meer info? http://student.hs-ipabo.edu
LESBESCHRIJVINGS FORMULIER
Gegevens Stageschool
Gegevens Student
Stageschool
Plaats
Stagementor
Stagegroep
Aantal kinderen
Datum
Naam student
Klas
Gegevens Stage opdracht
Beschrijving stage
opdracht
Code
stageopdracht
Paraaf Mentor
BEGINSITUATIE
In welk lokaal geef je les?
Ik geef mijn les in het speel/bewegings lokaal
Hoeveel van dit soort lessen heb
je al aan deze groep gegeven?
Dit is de eerste drama les die ik geef
Wie
24 kinderen groep 1/2, ze hebben geen ervaring met uitbeelden
Wat
Uitbeelden van het uitpakken van cadeautjes. De kinderen hebben wel toneelstukjes gedaan
met feesten als Sinterklaas. Verder doen ze niet heel veel met drama.
EIGEN LEERDOELEN
Formuleer twee concrete leerdoelen
1
e
doel
Ik wil leren om iedereen te laten mee doen in de les, dit doe ik door een onderwerp te kiezen
wat de kinderen interessant vinden, Sinterklaas.
2
e
doel
Ik wil ook leren om te zorgen dat het geen rommeltje word, dit doe ik door in de kring te gaan
zitten zodat ik iedereen goed kan zien.
LESDOELEN
Algemene doelen
Welke waardevolle ervaringen wil ik een kind laten opdoen? Ik wil de kinderen laten ervaren
hoe lastig het soms is om iets uit te beelden.
Welke vaardigheden moet een kind gebruiken? Hierbij is het belangrijk om de fantasie te
gebruiken en de motoriek speelt ook een grote rol.
Concrete, vakgerichte doelen
Welke vaardigheden wil ik dat het kind beheerst na de les? Ik wil dat de kinderen allemaal
kunnen en durven uitbeelden.
Welke kennis wil ik dat de kinderen hebben na de les? Dat ze weten wat uitbeelden inhoud.
Welk inzicht moeten de kinderen hebben na de les? Dat ze inzien dat uitbeelden moeilijk kan
zijn, maar dat het wel te doen is, en dat mensen vaak sneller iets herkennen wat je doet dan
je denkt.
|