Navigation bar
  Print document Start Previous page
 1 of 7 
Next page End  

Vak: W.O.
Leerjaar: 5
de
lj.
Onderdeel: Analyse
Lesonderwerp: Water: zeeën en oceanen
Lestijd: 50 min.
Beginsituatie (inhouden, voortaken, werkvormen, leerlingenkenmerken, actualiteit,
accommodatie …)
Voor de leerlingen: gisteren is de eerste les rond dit thema gegeven; de lln. hebben
een werkblad van gisteren moeten afmaken.
Voor de leerkracht: de les van gisteren was niet helemaal af door het onverwacht
moeten afnemen van een toets, die les wordt vandaag eerst afgewerkt en dan
wordt er verder gegaan met deze (ingekorte) les.
Voor de omgeving: de lln. zitten op hun normale plaats in de klas.
Doelen van de activiteit (cognitief, psychomotorisch, sociaal en affectief)
Van de leerlingen wordt verwacht dat ze:
C: 
De termen eb, vloed, springtij en doodtij kunnen verklaren.
Aan de hand van foto’s vissen klasseren naargelang de diepte waarop ze leven.
Uit een geschreven tekst informatie filteren en vragen over de behandelde thema’s
correct kunnen beantwoorden.
PM: 
Een goede zithouding kunnen aannemen.
DA:
Bereid zijn om samen te werken.
Bereid zijn om actief mee te werken.
Informatiebronnen
Leerplan : VVKBO, 1998. Leerplan Wereldoriëntatie, 7.17, 7.18, 9.9, 9.10, 9.13.
Handboek van de school: /
Andere bronnen: De blauwe planneet, Hidrodoe, Herentals.