Navigation bar
  Print document Start Previous page
 5 of 5 
Next page End  

Zelfevaluatie student
A. Voorbereiding
te denken valt aan: lesdoel-persoonlijk doel, beginsituatie, checklist materialen, eigen
kennis/vaardigheid, keuze/opbouw leerinhoud, didactische aanpak, leerling-
activiteiten, organisatie en leermiddelen, lesfasen-beschrijving.
B. Houding
te denken valt aan: accepterend/observerend, contact met de groep, flexibiliteit,
motiveren/activerend, initiatiefname, inventiviteit, inzet, overwicht, honorerend, zorg
voor lichamelijk welzijn, zelfreflectie.
C. Vaardigheden
te denken valt aan: agogische als het geven van ik-boodschappen en actief luisteren;
en didactische vaardigheden als voordracht, spreektechniek, taalgebruik, voorlezen,
vertellen, vragen stellen, gesprekstechniek, gebruik/zorg leermiddelen, uitleggen, vak-
sp. vaardigheden, opdrachten en instructie geven, overwicht en overzicht.
D: Uitvoering
te denken valt aan: groepsopstelling/lokaal, tijdsplanning, leerinhoud, didactische
aanpak, leerling activiteiten, organisatie, leermiddelen, evaluatie/toetsing/terugblik en
terugkoppeling, bordgebruik en criteria  actieve directe instructie.
Suggesties / aandachtspunten voor de volgende les: