Navigation bar
  Print document Start Previous page
 1 of 8 
Next page End  

VOORBLAD
VOORBEREIDINGSFORMULIER
Student
Paboklas:
Stageschool:
Groep: 6
Mentor:
Aantal leerlingen:
Studentbegeleider:
   
                                         Stagebegeleider:
Titel onderwijsactiviteit: Coöperatieve natuuronderwijsles doormiddel van ICT.
gebruik. Datum en tijdstip:
Onderwijssituatie van de leerlingen
Er is een groot verschil op cognitief gebied maar ook op sociaal- emotioneel gebied. Ik heb geprobeerd de
klas in kleine niveau groepjes te verdelen. Mijn oog gaat hierbij vooral naar het begeleiden van de sociaal -
emotioneel zwakkere kinderen.
Doel(-en) voor de leerlingen
Oefenen in het coöperatief samenwerken
Leren informatie via de computer op te zoeken.
Kennisnemen van de inhoud van een onderwerp;
Sociaal- zwakkere kinderen zich competenter laten voelen.
Doel(-en) voor de student
Een les geven welke in de belevingswereld van de kinderen ligt.
Adaptief les geven door te differentiëren in het samenstellen van niveau- groepjes en werkbladen met als
doel sociaal zwakkere kinderen positief te stimuleren in hun competentie gevoel.
Differentiëren op niveau van de kinderen door middel van de groepssamenstelling.
Gerelateerd aan de volgende indicatoren van de stagekaart:
-
Gebruikt ict bij het ontwerpen van lesactiviteiten;
-
Beschrijft in de voorbereiding een passende afsluiting van de activiteit waarin evaluatie verwerkt zit;
-
Kiest werkvormen en groeperingsvormen, die passen bij de kinderen en de leerinhoud.