Navigation bar
  Print document Start Previous page
 1 of 11 
Next page End  

Werkformulier voor het voorbereiden en evalueren van stage-activiteiten leeftijdspecialisatie
oudere kind
1.
Beginsituatie
Wat hebben de kinderen al gehad
over dit onderwerp?
Welke voorkennis is nodig om de
lesdoel(en) te kunnen bereiken?
Hoe sluit de activiteit aan bij de
belangstelling en ervaringen?
De kinderen kunnen in ieder geval hun eigen naam schrijven en weten zeer
waarschijnlijk wel wat hun hobby’s zijn. Verder tekenen ze ook in de klas
wel eens zonder opdracht.
Er is geen echte voorkennis nodig voor dit lesje.
De activiteit sluit aan bij hun belangstelling omdat veel kinderen
bijvoorbeeld als ze ‘straks’ uit school komen naar hun training van
bijvoorbeeld voetbal gaan of gaan televisie kijken. Met hun hobby’s zijn
ze eigenlijk wel bijna elke dag bezig.
Feedback mentor
2.
Lesdoel(en)
Wat wil je dat de kinderen bij
deze les ervaren, leren?
Wat moeten de kinderen na afloop
van de les kunnen?
Ik wil dat de kinderen leren door een tekening duidelijk te maken wie ze
zijn. Zodat iemand anders aan de tekening kan zien zonder de naam te
lezen van wie de tekening is.
3.
Organisatie
Welke leermiddelen, materialen ga
je gebruiken?
Wat moet je van te voren regelen,
klaarzetten, op het bord zetten?
Met welke kinderen ga je werken?
(hele groep, groepjes, groepje)
Wat doen de kinderen die eerder
De kinderen krijgen allemaal een wit a4-tje waarop ze hun tekening mogen
maken. Ze mogen verder werken met stiften, potloden, NIET met
gelpennen, en eventueel met krijt. Als Jaqueline het goed vind mag er
zelfs een kind wat eerder klaar is zijn of haar tekening op het bord
namaken.
De blaadjes moeten van te voren gepakt worden en eventueel ook
krijtjes.