Navigation bar
  Print document Start Previous page
 1 of 4 
Next page End  

Student: Hilke van Keulen
Jaargroep: 2
Stageschool:
Groep: 1/2
Mentor:
Vak/onderwerp: RW, meetkunde
Datum:
Voor de student:
Aandachtspunten deze week                               Actiepunten deze les
Alle kinderen bij de kringactiviteit
betrekken.
Jezelf op de achtergrond zetten.
= niet alleen die kinderen aan het woord laten
die het snelste of het hardst roepen. Vingers
op laten steken en beurten geven.
= door veel vanuit de kinderen te laten
komen. Ruimte vrij laten voor spontaniteit.
Voor de kinderen:
Lesdoel: wat moeten zij na de les kunnen/kennen?
Aan het einde van de les kunnen de kinderen voorwerpen ordenen en weten ze hoe ze het
beste een koffer in kunnen pakken. Ze weten waar ze op moeten letten bij het inpakken van
een koffer. Tevens krijgen ze inzicht in het feit of iets in een koffer past (inschatten van het
formaat).
Beginsituatie: welke betekenis heeft deze les voor de kinderen? Wat tref ik aan op het
gebied van organisatie? Wat moeten de kinderen kennen/kunnen om mijn les te kunnen
volgen?
Ik verwacht dat de kinderen het leuk zullen vinden om een koffer in te pakken. Over het
algemeen wordt dit voor hen gedaan maar nu mogen ze het zelf doen. Hoe pak je dat aan?
Op het gebied van organisatie moet ik ervoor zorgen dat ik een koffer heb en een heleboel
kleding en spullen. Tevens moet ik ervoor zorgen dat de kinderen in een kringopstelling
zitten zodat iedereen het goed kan zien.
Om mijn les te kunnen volgen moeten de kinderen goed opletten, meedenken en meedoen.