Navigation bar
  Print document Start Previous page
 1 of 3 
Next page End  

Student: Hilke van Keulen
Jaargroep: 2
Stageschool:
Groep: 1/2
Mentor:
Vak/onderwerp: BVO, wasknijper beestjes
Datum:
Voor de student:
Aandachtspunten deze week                               Actiepunten deze les
Opdracht voor de kinderen
begrijpelijk maken.
= door de kinderen een duidelijke uitleg te
geven over datgene wat ze gaan doen. Ik
gebruik hierbij voorbeelden om het visueel te
maken.
Voor de kinderen:
Lesdoel: wat moeten zij na de les kunnen/kennen?
Aan het einde van de les kunnen de kinderen onder begeleiding een wasknijper beestje
maken. Ze kunnen een vorm uitprikken, deze versieren en een wasknijper eraan vast plakken.
Beginsituatie: welke betekenis heeft deze les voor de kinderen? Wat tref ik aan op het
gebied van organisatie? Wat moeten de kinderen kennen/kunnen om mijn les te kunnen
volgen?
Ik verwacht dat de kinderen het een leuke les zullen vinden omdat ze ook wat aan het
eindresultaat hebben.
Op het gebied van organisatie moet ik ervoor zorgen dat ik voldoende plakpotten, gekleurd
papier, scharen, prikmatjes, prikpennen en versiersels heb. Ik zorg ervoor dat deze voor
aanvang van de les klaarliggen. Tevens zorg ik voor voorbeelden.
Om mijn les te kunnen moeten de kinderen tijdens de uitleg van de opdracht goed opletten en
vooral met veel plezier en enthousiasme aan de opdracht werken.