Beginsituatie
de meeste kinderen kennen Pippi Langkous al en kunnen het liedje al een beetje
(mee)zingen
Doelstelling
De kinderen kunnen aan het einde van de les het refrein meezingen
(als ze het al redelijk kunnen misschien het hele lied)
De kinderen kunnen op het ritme van de muziek mee klappen.
De kinderen kunnen zwaaien naar Pippi.
Inleiding
videoband over Pippi Langkous (eerste deel) laat ik 10 minuten zien.
zing zelf al het liedje mee.
Je kunt als inleiding ook bijvoorbeeld een stukje uit Pippi Lankous voorlezen.
Kern
Om het nog leuker te maken zet ik me een rode pruik op met twee rode vlechten (staartjes
maken kan natuurlijk ook).
En doe een vrolijk schortje aan, evt sproeten op mijn gezicht tekenen).
Dan laat ik het liedje op cd of cassette horen van Pippi Langkous en zing en huppel in de
kring.
Daarna mag een kind de pruik en het schortje aan. verder kun je ervoor kiezen om Tommy
en Annika mee te laten lopen en misschien zelfs het paard?
De kinderen mogen nu ook het refrein mee gaan zingen als de muziek start. Dit leg je
duidelijk uit aan de kinderen en zingt het zelfs misschien voor.
als de muziek begint mag Pippi gaan huppelen op de muziek . De kinderen zingen en
zwaaien op de muziek.
Zo doe ik dat een paar keer.
Evaluatie
Doe je de stoeltjesdans op muziek van Pippi.
Extra
afscheidsliedje: Hai Pippi Lankous.
|