Navigation bar
  Print document Start Previous page
 1 of 3 
Next page End  

 
1
Activiteit: Gesloten bewegingsomloop
Beginsituatie: Dit is de 1
ste
keer dat de kls dit jaar bij mij een gesloten bewegingsomloop
aangeboden krijgen. Vorig jaar hebben ze dit ongetwijfeld al gedaan in de LO-lessen.
Misschien hebben ze het dit jaar ook al een keer gedaan met de klasleerkracht.
Doelstellingen:
1.
schuin omhoog klimmen over een breed hellend vlak (LO lln 2.5.2.8.12)
2.
met 2 voeten samen van lage hindernis afspringen (LO lln 2.5.2.8.11)
3.
onder iets kruipen (LO lln 2.5.2.8.15)
4.
op, over, van hogere ruimtelijke hindernissen stappen, lopen, klauteren, springen
(LO lln 2.5.2.8.21)
5.
lichaamsgewicht veilig opvangen bij landen (LO lln 2.5.2.8.26)
6.
evenwicht bewaren op een breed verhoogd stabiel steunvlak (LO lln 2.4.2.7.3)
7.
evenwicht bewaren op een smaller verhoogd steunvlak (LO lln 2.4.2.7.5)
Materiaal: 3 Zweedse banken, 3 stoelen, laken, enkele hoepels, enkele plintdelen, mat,
trampoline met valmat
Bronnen: eigen inspiratie
Observeren: /
LESVERLOOP
ORGANISATIE
1. Inleiding
Juf overloopt de omloop met de kls. Elke oefening wordt door een
kl gedemonsteerd. Juf spreekt met de kls een bewegingsrichting
en een begin- en stopteken af. 
Juf verdeelt de kls over de omloop. 
Kls zitten in het
midden van de
omloop. 
2. Kern
Kls voeren de omloop uit:
- op schuine bank naar boven kruipen op handen en knieën
- zijwaarts vorderen op het sportraam
- al zittend naar beneden glijden op schuine bank
- onder stoelen (bedekt met laken) kruipen
- in hoepels springen
- op plint kruipen en eraf springen
- 3 x op trampoline springen en daarna landen op valmat
- over bank stappen.
Vermoeilijkingen:
Kls bewegen zich
verspreid over de
omloop.