Navigation bar
  Print document Start Previous page
 1 of 3 
Next page End  

1
Inleiding
Kls lopen met hun boekentas door de zaal. Als de juf op de trom slaat, nemen de kls een
gekke houding aan.
Kern
 
Kls zitten met hun boekentas achter een lijn. Juf staat voor hen en laat een foto zien
waarop een persoon staat die een boekentas op een bepaalde manier draagt. De foto
wordt besproken en de kls bootsen de persoon na terwijl ze naar de lijn aan de andere
kant van de zaal stappen. 
Idem, maar nu geeft juf verbale opdrachten in de vorm van probleemoplossende
oefeningen.
Enkele vbn: draag je boekentas zonder je handen te gebruiken.
Klas: 3K
           Lesfiche: LO 3.4
Activiteit: Bewegingsspel met de boekentas
Beginsituatie: Het is het 1
ste
bewegingsspel met materiaal dit schooljaar. Kls hebben
vorig schooljaar al bewegingsspelen met materiaal aangeboden gekregen.
Doelstellingen:
1.
Nabootsen van eenvoudige bewegingen (LO-lln 1.1)
2.
Kleine materialen heffen en dragen (LO-lln8.5)
3.
Op signaal een afgesproken plaats in de ruimte terugvinden (LO-lln 3.4)
4.
Geconcentreerd bezig blijven met een bewegingsprobleem (LO-OD 1.34)
5.
Eenvoudige bewegingen verwoorden (Lo-lln 1.5)
6.
Kunnen en durven over een laag voorwerp springen (LO-lln 8.11)
Materiaal: boekentassen van de kls, doek, handtrom, rugzak, foto’s waarop juf haar
boekentas op allerlei manieren draagt
Bronnen: eigen inspiratie