Aandachtspunten:
-
de leidster zorgt ervoor dat de kleuters goed weten wat ze moeten doen,
-
de leidster zorgt ervoor dat zij tijdens haar begeleiding in interactie gaat met de kleuters op zon
manier dat er een taalaanbod tot stand komt waarin de begrippen als onder, naast, tussen,
voorkomen; de leidster doet dit op een spontane manier,
-
de leidster waardeert het spel van de kleuters en toont dit ook duidelijk aan hen,
-
de leidster zorgt voor een bijkomende spelimpuls bij een uitgespeeld spel
Materiaal:
blokken
Afspraken en opruimtaken:
Afspraken:
-
er mogen maximum 4 kleuters deelnemen aan de activiteit,
-
de kleuters spelen samen en de blokken worden gedeeld,
-
er wordt niet met de blokken gegooid.
Opruimtaken:
Na het opruimsignaal ruimen de kleuters alles op:
-
de kleuters leggen alle blokken in de doos van de blokken,
-
de kleuters leggen de andere materialen op hun plaats.
|