Navigation bar
  Print document Start Previous page
 1 of 7 
Next page End  

KATHOLIEKE HOGESCHOOL MECHELEN                                                                                    DEPARTEMENT VERPLEEGKUNDE EN
LERARENOPLEIDING
CAMPUS ‘DE VEST’                                                                                                                          OPLEIDING LERAAR LAGER ONDERWIJS
Zandpoortvest 60 bus 2
2800 Mechelen
tel. 015/29 95 30  /  fax  015/29 95 59 
opgesteld door:  Tim Meeus
nagekeken door:
datum nazicht::
Naam: Tim Meeus
2 LLO B
Stageschool: Ter  Elst (Steenhuffel)
Klas:  4b
Stagementor: Mr. Kristof De Boeck
D I D A C T I S C H E     A C T I V I T E I T E N
Aard van de activiteit: Stageles                                                                               Datum :   24/04/03               Tijdstip: 13.15u-14.30u
Vak :                Wereldoriëntatie                                                                                                Lesonderwerp: ‘De vleermuis’
Bronnen 
1.
leerplan/werkplan: VVKaBO
2.
leerboek v.d. klas: Piramide
3.
werkblad: ‘de vleermuis’
4.
andere: 
Beginsituatie: Dit is mijn WO-les in het thema ‘griezelen’.
Materiële situatie 
1. n lln.:   17                              2. klasschikking:. U-vorm
3. didactisch materiaal : De Jongh, M., ‘Vleermuizen, N99, junior informatie, Educatieve Partners Nederland BV, Houten 1995;
Huijzer, M., ‘Dieren in de nacht’, N143, junior informatie, Educatieve Partners Nederland BV, Houten 1995; Van Mersbergen, Z., ‘Grotten’N 140,
junior informatie, Educatieve Partners Nederland BV, Houten 1995 ; Greenaway, F. ‘De wondere wereld van de vleermuizen’ Standaard uitgeverij,
Antwerpen1991. 5 fluitjes, grote prent van vleermuizen.
Bordschema  (zie achteraan)
HOOFDDOELEN VAN DEZE LES
7.5 De kinderen ontdekken dat er tussen dieren onderling veel gelijkenissen maar ook verschillen bestaan.
7.6 De kinderen zien in dat dieren op een eigen manier in leven trachten te blijven.
7.7 De kinderen zien in dat dieren aangepast zijn aan hun levenswijze in een bepaald milieu.