Navigation bar
  Print document Start Previous page
 1 of 7 
Next page End  

Katholieke Hogeschool Limburg - departement lerarenopleiding
Campus Hemelrijk
Maastrichterstraat 96 
3500 HASSELT
Tel. (011)30 04 90    Fax (011)30 04 99
Lesvoorbereidingsformulier ILLO comp / 1 
Academiejaar 2002-2003
Student: Hardies Veerle
demonstratieactiviteit
Klas: 1 illo f 1
oefenactiviteit
Datum: 27 maart 2003
stageactiviteit
Vak: Wiskunde
Leerjaar: 2 b
Aantal lln:22
Onderdeel: Getallenkennis.
School: Sint Michielschool Genk
Lesonderwerp: De helft en het dubbele.
Lestijd: 9u35 10u 25
Groepsbegeleider: Katrijn Delwiche
Mentor:Beutels Christel
Beginsituatie (inhouden, voortaken, werkvormen, leerlingenkenmerken, actualiteit, accommodatie …)
De leerlingen hebben al kennis gemaakt met de begrippen de helft en het dubbele.
De leerlingen kunnen de helft nemen van de even getallen kleiner dan of gelijk aan 20.
De leerlingen kunnen het dubbele nemen van de getallen kleiner dan of gelijk aan 10.
Doelen van de activiteit (cognitief, psychomotorisch, sociaal en affectief)
Cognitief:
Van de leerlingen wordt verwacht dat ze de helft en het dubbele kunnen nemen van tientallen.
Van de leerlingen wordt verwacht dat ze het dubbele kunnen nemen van getallen t.e.m 50,
waarvan het cijfer van de eenheden gelijk is aan of kleiner dan 5.
Van de leerlingen wordt verwacht dat ze de helft kunnen nemen van even getallen t.e.m 100,
waarvan beide cijfers even zijn.
Psycho – motorisch:
Van de leerlingen wordt verwacht dat ze het honderdraam juist kunnen hanteren.
Dynamisch – affectief:
Van de leerlingen wordt verwacht dat ze alleen kunnen werken, een opdracht aandurven.
Van de leerlingen wordt verwacht dat ze vragen durven stellen als iets niet duidelijk is.
Informatiebronnen
Leerplan :
Handboek van de school: zo gezegd, zo gerekend. Les 84. Handboek pg 204 208.
Andere bronnen:
Bordplan in bijlage
ja
neen
Werkblad in bijlage
ja
neen
ingevuld
ja
neen
Lesvoorbereiding
in orde
te herwerken
kleine aanpassing