Navigation bar
  Print document Start Previous page
 3 of 3 
Next page End  

pendelschema
De leerstof
(informatie)
De leerling (de
ervaringen van het
kind)
De leefwereld (
praktijk, het kind
ervaringen laten
opdoen)
Opnemen: De kinderen
luisteren naar mijn uitleg.
Bewerken:
Openen:
Delen:
Doen:
Maken: de kinderen
maken een theepotje
Ervaren:
Verwerken:
Doen:
Maken: de kinderen
maken een theepotje
Wat ging er goed, wat ging er fout (evaluatie):
De kinderen vonden het een leuke activiteit, geen standaard moederdagcadeau.
Ze deden enthousiast mee en er zaten hele leuke resultaten tussen.
De twee theepotblaadjes die tegen elkaar geplakt moesten worden, waren
eigenlijk iets te klein voor het wc-rolletje. 
Leerpunten voor een volgende les:
De volgende keer moet ik eerst zelf een voorbeeld maken, zo kan ik zien of alles
goed past en waar de moeilijkheden zitten.