Navigation bar
  Print document Start Previous page
 1 of 3 
Next page End  

LESFORMULIER lesdeel bewegingsles mikken
11-12-’03, groep 1
De activiteit:
Met de kinderen een tweetal mikspelen doen. 1
ste
mikken op een mat tegen de
muur. 2
de
de kinderen de bal in een korf laten gooien.
Leerlijn: Mikken
Thema: mikken in een horizontaal doel en mikken op een mikdoel 
Voor wie is de activiteit bedoeld:
Voor groep 1, 4 en 5 jaar.
Wat weten de kinderen al over het onderwerp van de activiteit:
Sensomotorische dimensie: de kinderen hebben al vaker met een bal gespeeld,
ik weet niet of de kinderen tijdens de bewegingslessen al mikspellen hebben
geoefend.
Cognitieve dimensie: de kinderen kennen waarschijnlijk deze vormen van
mikken wel al, maar hebben er nog niet veel mee gedaan. 
Emotionele / volitionele dimensie: de kinderen vinden het leuk om met een bal
te spelen en te oefenen.
Wat wil ik bereiken met mijn activiteit, wat is mijn doel:
Doelen voor de kinderen: sensomotorisch: de kinderen mikspellen leren en zo
het mikken op of in een doel oefenen. 
    Cognitief: de kinderen leren mikken en weten dat ze
op elkaar moeten wachten en niet de bal moeten gooien als een ander kind nog
bij het doel staat.
    Emotioneel / volitioneel: doordat ze steeds beter
leren mikken en raken krijgen de kinderen meer plezier in het mikken. 
Doelen voor mijzelf: de kinderen een leuke en attractieve bewegingsles
aanbieden. Dat de kinderen luisteren naar mijn uitleg. De kinderen leren wat
mikken in en mikken op is.