Navigation bar
  Print document Start Previous page
 2 of 2 
Next page End  

1.
Je mag overal spelen / werken op je eigen manier.
Werkafspraken maken als: er mag maar een kind tegelijk op de matjes. Anderen wachten
bij de wachtpylon / strip of gaan ergens anders spelen. Als je niet durft of gewoon hulp
wilt, bij de hulppylon gaan staan. 
2.
Per mediaopstelling de 'normale' zwaai en schommel oefeningen, en ook dus aanwijzingen
geven aan kinderen of aan kleine groepjes, denk aan route beschrijving voor het lopen van
parcours. Balanceren met voorwerpen in de hand.
Groepering Keuze maken uit de volgende mogelijkheden:
1.
Individueel en vrije keuze van de leerlingen waar gespeeld / gewerkt zal worden. 
2.
Keuze groepering d.m.v. de vraag:"Wie wil er bij...?". Na een bepaalde tijd nogmaals
vragen wie waar wil enz.. 
3.
Kleine werkgroepjes door de leerkracht bepaald op een vaste plek en dan rouleren. 
4.
Klein groepje vaste plek en de rest vrij en dan rouleren. 
5.
Voorgeschreven route voor de leerlingen. 
6.
Alle leerlingen dezelfde opdracht, met dezelfde mediaopstelling.