Navigation bar
  Print document Start Previous page
 1 of 8 
Next page End  

Katholieke Hogeschool Limburg - departement lerarenopleiding
Campus Hemelrijk
Maastrichterstraat 96 
3500 HASSELT
Tel. (011)30 04 90    Fax (011)30 04 99
Lesvoorbereidingsformulier ILLO comp / 1 
Academiejaar 2002-2003
Student: Hardies Veerle
demonstratieactiviteit
Klas:1 illo f 1
oefenactiviteit
Datum: 6 februari 2003
stageactiviteit
Vak: Taal
Leerjaar: 2B
Aantal lln: 22
Onderdeel: spelling
School: St.- Michielschool Genk
Lesonderwerp: voorvoegsels be,ge en ver
Lestijd: 11.30-12.20
Groepsbegeleider: Katrijn Delwiche
Mentor: Beutels Christel
Beginsituatie (inhouden, voortaken, werkvormen, leerlingenkenmerken, actualiteit, accommodatie …)
Het is een kennismakingsles voor de leerlingen.
Doelen van de activiteit (cognitief, psychomotorisch, sociaal en affectief)
Cognitieve doelen:
-
Van de leerlingen wordt verwacht dat ze de woorden met voorvoegsels be-, ge- en ver-
foutloos kunnen schrijven.
-
Van de leerlingen wordt verwacht dat ze de woorden met voorvoegsels be-, ge- en ver-
kunnen rubriceren in de juiste analogierijen.
-
Van de leerlingen wordt verwacht dat ze kunnen verwoorden waarom ze een woord in een
bepaalde analogierij plaatsen.
-
Van de leerlingen wordt verwacht dat ze de woorden met voorvoegsels be-,ge- en ver- juist
kunnen lezen.
Dynamisch- affectieve doelen:
-
Van de leerlingen wordt verwacht dat ze tijdens het ganzenbord in groepjes kunnen spelen.
Informatiebronnen
Leerplan : leerplan V.V.K.B.O. , leerplan schrift pg 59.
Handboek van de school: Toren van Babbel.
Andere bronnen: Vakdidactiek spelling.
Bordplan in bijlage
ja
neen
Opdrachten  in bijlage
ja
neen
     ingevuld
ja
neen
Lesvoorbereiding
in orde
te herwerken
kleine aanpassing