Navigation bar
  Print document Start Previous page
 3 of 9 
Next page End  

Wat wil ik met deze les bereiken?
-
De leerlingen zien het verschil tussen het legodorp op de grond en het legodorp vanaf bovenaf.
-
De leerlingen begrijpen dat een plattegrond van het legodorp en van Bathmen een vereenvoudigde twee-dimensionale weergave is.
-
De leerlingen kunnen belangrijke elementen uit hun klaslokaal noemen om op de plattegrond te zetten.
-
De leerlingen kunnen samen met de leerkracht van het klaslokaal een eenvoudige plattegrond maken.
-
De leerlingen kunnen belangrijke elementen van hun eigen slaapkamer op een vereenvoudigde manier in een plattegrond zetten.
2. Structurering
Begrippen:
-
plattegrond
-
bovenaf; bovenaanzicht
-
(legenda), in ieder geval de betekenis van de kleuren
Inleiding
-
Behandelen aanzichten legodorp
-
Plattegrond bespreken van het legodorp
-
Plattegrond Bathmen
Kern
-
Plattegrond maken van de klas, a.d.h.v. verschillende vragen.
- Als we veel tijd hebben mogen lln. zelf de elementen in de plattegrond op het bord zetten.
- Als de plattegrond klaar is en we hebben veel tijd over doe ik nog een klein spelletje met de plattegrond, waar zit wie?
-
Opdracht maken: Plattegrond van je eigen slaapkamer.
- klassendienst deelt de stencils uit en de linialen.
- kort en duidelijk toelichten.