Navigation bar
  Print document Start Previous page
 1 of 2 
Next page End  

Maandag 
De kinderen komen de klas binnen en er is een enorme troep in de klas. Sommige tafels
staan scheef, het raam staat open, schriften liggen door de war en zijn verwisseld, enz.
Het wordt gewoon weer opgeruimd en de leerkracht geeft de gewone lessen.
Aan het begin van de middag wordt er door een kind een bladzijde uit een oud boek
gevonden met spreuken erop.
De leerkracht gaat hier niet meteen op in en gaat door met de les. Toch willen de kinderen
weten wat er op de bladzijde staat…
Zou het iets te maken hebben met vanochtend??? 
Alle kinderen krijgen de bladzijde gekopieerd en de bladzijde wordt ontcijferd
Het blijkt een belangrijke spreuk te zijn uit een heksentoverboek!!!
Dezer nacht zal het gebeuren
Om middernacht komen wij tezamen
Gehuld in zwarte kleuren
Onder den volle manen
In het donkeren woud
Vormen wij onzeren heksenkring
En doen daar onzeren dans
Onder duivels luid gezing
Onthoudt nu goed, dit is geen spel
Wie den kring verbreekt
En den spreuk vergeet
Die zullen zij ooit wreken, wel
Grievel, gravel, gruvel
Wij spelen met den duvel
Schrang, schrong, schring
Leve onzeren heksenkring!
 
 
 
 
Dinsdag 
Halverwege de ochtend komt er een brief binnen!
Pas helemaal aan het eind van de ochtend wordt de brief voorgelezen.
Zou het wat met die rare spreuken van gisteren te maken hebben?
Wat moeten we hieraan doen???
De kinderen gaan een brief terug schrijven…
5 minuten voordat de kinderen voor de middagpauze naar huis gaan, mogen ze zoeken in de
klas.
Er wordt weer een bladzijde gevonden.
Het gaat over procenten of zoiets.
's Middags gaan de kinderen hiermee aan de slag.