Navigation bar
  Print document Start Previous page
 1 of 8 
Next page End  

Copyright © 2000 - 2001 Lesidee. Alle rechten voorbehouden.
Voor meer lesideeën: ga naar www.lesidee.nl
Leerlijn Dit ben ik       
Mens en maatschappij
Lesdoel/tijd
Uitwerking
Organisatie
Doel De kinderen oriënteren
zich op hun lichaam.
De kinderen laten blijken of
ze de begrippen, groot, klein,
lang, etc. beheersen.
Tijd
20 minuten
Kring                             10
De kinderen bespreken hun
lichaam, bijv.
-
Wat kan je met je lichaam
doen?
-
Wat zijn je lichaamsdelen
en hoe zitten ze aan je lijf
vast?
-
Wat kan je met je
lichaamsdelen doen?
-
Hoe heten de
lichaamsdelen?
Verwerking                    5
De kinderen kleuren op het
werkblad de dikste buik, de
langste nek, de kortste
beentjes, de grootste neus, het
meest krullend haar, de
grootste handen, het langste
haar, de kleinste voetjes.
Afsluiting                        5
Aanleren van het liedje
Twee handjes op de tafel
Alle kinderen zitten in de
kring.
De kinderen doen om de beurt
voor wat je met je lichaam of
een lichaamsdeel kan doen.
De kinderen zitten aan tafel
en kleuren het figuurtje wat ik
zeg. 
Materiaal
-
kleurpotloden
-
werkblad
De kinderen blijven aan
tafeltjes zitten, zodat ze bij
het liedje gebruik daarvan
kunnen maken.
Eigen leerdoelen
Observatie
Beoordeling