Navigation bar
  Print document Start Previous page
 1 of 4 
Next page End  

FORMULIER 1
VOORBEREIDING KLASSIKALE ACTIVITEIT
BOKO 1
BOKO 2
BOKO 3
campus Diest
Demerstraat 12 – 3290 Diest
tel. 013 35 06 90 – fax 013 33 54 01
campus Heverlee 
Naamsesteenweg 355 – 3001 Leuven (Heverlee)
tel. 016 39 92 00 – fax 016 40 70 87
e-mail: dlo.heverlee@khleuven.be
oefenactiviteiten
stage-activiteiten
datum
:
Vrijdag 25 april 2003 
kleuteronderwijzer
:
Juf Sofie
naam
:
Pieters Annelien
leeftijd kleuters
:
3-jarigen
klas DLO
:
3 boko
aantal kleuters
:
25 en 17 kleuters
school
:
Ges. Vrije Basischool
belangstellingscentrum
:
Grote beer en kleine beer
 
“Sint -Anna”, Baal
activiteit(en): Bewegingsmoment ‘ Beer kom uit je hol ‘
onderwerp (indien van toepassing): Beren
Doelstellingen:
ONTWIKKELINGSASPECTEN ¹
CONCRETISATIE 
-
Samenwerken (21)
-
Grootmotorisch bewegen
(44)
-
Dynamisch bewegen (49)
-
Aangepast bewegen in de
ruimte (50)
-
Auditieve boodschappen
interpreteren en er gepast
op reageren (70)
-
met meerdere kleuters een activiteit doen; de kleuters gaan langere tijd
samen spelen,
-
het samenspelen gebeurd door het uitvoeren van een spel gebaseerd
op duidelijke afspraken en regels
-
tijdens de bewegingsactiviteit gaan de kleuters de verplaatsingsvormen
lopen en stappen gebruiken en toepassen,
-
de hanteervorm aantikken, gericht op oog -handcoördinatie wordt
toegepast
-
de kleuters gaan gedurende de activiteit; bewegingen afremmen, snel
reageren, gedifferentieerd bewegen en bewegingsenergie doseren,
-
de kleuters gaan gepast reageren wanneer de muziek stopt door snel
naar de afgesproken plaats te lopen en tonen dit ook door de intentie
tot stoppen te tonen
-
de kleuters gaan snel reageren in spannende situaties met eenvoudige
prikkels
-
de kleuter kunnen omgaan met plaats, richting, afstand en
bewegingsbanen van andere personen
-
een afgesproken plaats terugvinden ( veilige plaats ),
-
inspelen op enkele bewegende personen
-
auditieve boodschappen ( muziek, beer wordt wakker, signaal )
herkennen, begrijpen en op de auditieve boodschappen gepast
reageren door de juiste reactie uit te voeren ( naar de veilige plaats
lopen )
1
ontwikkelingsaspecten zoals geformuleerd in het ontwikkelingsplan voor de katholieke kleuterschool
2
verwijzing naar de decretale ontwikkelingsdoelen  vanaf het tweede jaar