Navigation bar
  Print document Start Previous page
 1 of 2 
Next page End  

Copyright © 2000 - 2001 Lesidee. Alle rechten voorbehouden.
Voor meer lesideeën: ga naar www.lesidee.nl
Doel: 
De kinderen kennen het liedje “Hoe gaat de boer …..”.
Inleiding (± 8 min):
Een liedje zingen met de kinderen wat ze al kennen.
Kern (± 10 min):
Je vertelt ze een verhaaltje over Alaska. Dat daar rare dingen gebeuren. Daar wassen de
vrouwen niet met waspoeder, maar met levertraan. Weten jullie wat dat is? (Even uitleggen.) 
Zing dan het eerste couplet van het liedje.
Ga dit coupletje met de kinderen inoefenen óf vertel weer verder: En er gebeuren niet alleen
rare dingen in Alaska, maar ook in Den Dolder. Bij ons lopen de koeien in de wei of in de
stal, maar daar zijn de koeien in huis en weet je wat ze daar doen? (Laat de kinderen even
raden.) Daar stoeien ze op de zolder……………….!!!!!!!!!!!!!!!!
Dan zing je een nieuw couplet (In Den Dolder in Den Dolder, stoeien de koeien altijd op de
zolder. Ja, ja ja ja, stoeien de koeien altijd op de zolder.)
Ga dit coupletje inoefenen óf vertel verder. Dat er ook op Jamaica (vertel even dat waar dat is
of zeg dat het heel ver weg is) rare dingen gebeuren. 
(Op Jamaica, op Jamaica, speelde een nijlpaard op een balalaika, Ja, ja, ja, ja, speelde een
nijlpaard op een balalaika. )
Als je in groep 6 zit kunnen de kinderen misschien hier zelf ook coupletjes bij verzinnen. Laat
ze in twee- of drietallen zelf een coupletje verzinnen.
Slot (± 5 min):
De kinderen mogen op mijn teken het liedje zingen.
Bij groep 6: Laten ze hun eigen verzonnen coupletje verzinnen.
IN ALASKA