groep1-2 groep3-4 groep5-6 groep7-8 contact onzeNieuweSite

Taal

Wat heb je nodig?

· kladpapier
· pen
· potlood
· schrijfpapier
Beginsituatie

· Kinderen dromen wel eens.
· Kinderen hebben al vaker een verhaal geschreven.
Doelen

· Kinderen hebben vanuit hun fantasie of vanuit hun geheugen een verhaal geschreven.
· Kinderen hebben gelet op de spelling van een aantal woorden.
Inleiding (± 10 min)

De leerkracht leest een droom voor. Hij vertelt erbij dat het een droom is.
Hij praat met de kinderen erover hoe leuk het is om te dromen. Sommige dromen hebben een betekenis en als je dan je dromen opschrijft kun je ze beter onthouden.
Het kan zijn dat je geen droom meer weet die je ooit gedroomd heb, dan mag je er zelf een verzinnen. 
Kern (± 25 min)

Kinderen gaan aan de slag. Ze schrijven eerst op een kladpapiertje en later in het net. Ze letten zelf goed op de spellingsproblemen.
Evaluatie (± 10 min)

Een aantal verhalen worden voorgelezen (kinderen die graag willen of kinderen die niet veel aan de beurt komen).
De verhalen worden gebundeld
Deze les is gemaakt door Jolanda Louwers.


Copyright © 2000 - 2005 Lesidee. Alle rechten voorbehouden.