groep1-2 groep3-4 groep5-6 groep7-8 contact onzeNieuweSite

Bewegingsonderwijs

Deel 1(± 8 min)

· Ieder kind een eigen bal.
· Eerst stuiteren met de rechterhand, dan met de linkerhand dan afwisselend, dit alles gebeurt vanaf dezelfde plaats.
· Hetzelfde als voorgaande alleen nu lopend door de zaal.
· Ze kiezen nu zelf de hand die ze gebruiken bij het dribbelen en ze gaan proberen de bal van medespelers uit de handen te slaan.

Leerkracht leidt en begeleidt. Kinderen zijn met hun eigen bal bezig.

Deel 2 (± 10 min)

· Paaltjes en pionnen neerzetten in twee rechte lijnen in de lengte van de zaal. De kinderen gaan hierdoor slalommen. Ze lopen in een niet te snel tempo en gaan achter elkaar aan. Bij grote groepen is het makkelijk om de groep even op te splitsen en ze elk bij een ander begin laten beginnen.
· De meisjes uit het veld en de jongens hard rennend laten dribbelen.
· Omgekeerd, de meisjes hard rennend laten dribbelen.

Leerlingen zetten paaltjes neer en weg.
Deel 3 (± 8 min)

· De paaltjes weghalen en tweetallen laten vormen en achter elkaar gaan staan. Rennend naar de overkant (lengte van de zaal) met de bal om de beurt overspelend.
Deel 4 (± 15 min)

· Basketbal met als regels (hangt af hoe vaak de groep al basketbal heeft gespeeld) niet te veel alleen spelen en niet lopen met de bal in de hand. Goed kijken naar waar teamgenoten vrij staan. 3 teams na ± 3 minuten wisselen.

Leerkracht leidt.

Deze les is gemaakt door Jolanda Louwers.


Copyright © 2000 - 2005 Lesidee. Alle rechten voorbehouden.