|
|
|
Beginsituatie
Kinderen kunnen wel / niet een koprol op een verlaagd vlak.
|
|
|
Doel
Kinderen durven een koprol op verhoogd steunvlak.
|
|
|
Opstelling
Eerst wordt er samen met de kinderen de opstelling neergezet.
De opstelling is als volgt:
- de lange mat
- de dikke mat
- 3 banken met 2 matjes erop
- een kastkop
- een kast met 3 delen
- 2 trapezoïdes met ertussen één of twee banken (naar gewenste situatie) met een matje erop
Eventueel kan er nog een zevende onderdeel aan toe worden gevoegd, namelijk een hele kast.
|
|
|
Inleiding (± 8 min)
Losmaken van de spieren misschien met muziek. Vooral de nek en de polsen zijn belangrijk.
|
|
|
Kern (± 40 min)
Naar keuze kun je de kinderen laten doordraaien of iets op eigen niveau laten kiezen. Waar de les om draait is een koprol op verhoogd vlak.
Let hierbij op de houding van de kinderen: klein blijven en kin op de borst houden.
Laat ze elkaar helpen als ze niet durven. Als ze niet willen, moet je niet dwingen.
|
|
|
Evaluatie (± 10 min)
Een kort spelletje, zoals matverwisseltje.
De kinderen die op de mat staan mogen niet getikt worden. Maar ze moeten wel andere kinderen gaan bezoeken op andere matten.
|
|
|
Copyright © 2000 - 2005 Lesidee. Alle rechten voorbehouden. |
|