groep1-2 groep3-4 groep5-6 groep7-8 contact onzeNieuweSite

Beeldende vorming

Beginsituatie

· De kinderen hebben wel/ niet vaker met houtskool gewerkt.
· Kinderen kijken dagelijks in de spiegel en zien zichzelf.
Doel

· De kinderen laten ontdekken wat je allemaal met houtskool kan doen.
· De kinderen bevorderen met het zelfstandig werken.
· Kinderen moeten goed observeren van het eigen gezicht.
Inleiding (± 8 min)

De kinderen krijgen te horen wat de bedoeling is van de les. (Eventueel een voorbeeld laten zien.) Ze moeten met behulp van een spiegel zichzelf met houtskool gaan tekenen. Ieder kind krijgt een stuk houtskool en een stuk papier en ze gaan aan de slag. Duidelijk erbij zeggen dat ze geen gum mogen gebruiken. 
Kern (± 25 min)

De kinderen zijn aan de gang.
Evaluatie (± 15 min)

Bespreken van elkaars werkstukken. Je kunt ze op het bord hangen of gewoon op de tafels laten liggen en dan door de klas lopen. Je kunt met de leerlingen praten welke mooi is en waarom. 


Copyright © 2000 - 2005 Lesidee. Alle rechten voorbehouden.