groep1-2 groep3-4 groep5-6 groep7-8 contact onzeNieuweSite

Beeldende vorming

Wat heb je nodig?

· karton (A4 formaat)
· stof
· goede scharen
· lijm
Beginsituatie

· Kinderen hebben wel / niet vaker met stof gewerkt.
Doelen

· De kinderen hebben een werkstuk waarop geen stof meer te zien is.
Inleiding (± 10 min):

Praten over landschappen. Welke kennen ze? (natuur- en cultuurlandschappen: woestijn, heide, duinen, onder water.) 
Uitleggen aan de kinderen dat ze met stof een landschap gaan maken. De hele blz. moet bedekt zijn; er mogen geen stukken karton meer te zien zijn. De stukken moeten worden uitgeknipt en opgeplakt. (Eventueel een voorbeeld laten zien.)
Kern (± 30 min):

De kinderen gaan aan het werk. Leerkracht loopt rond om te kijken of alles goed gaat en om te stimuleren en te begeleiden. 
Slot (± 10 min):

Vonden ze het moeilijk? Vonden ze het leuk? 
Beoordelen van elkaars werkstukken.
Deze les is gemaakt door Jolanda Louwers.


Copyright © 2000 - 2005 Lesidee. Alle rechten voorbehouden.