groep1-2 groep3-4 groep5-6 groep7-8 contact onzeNieuweSite

Beeldende vorming

Wat heb je nodig?

· borduurstramien / stof
· naalden
· garen
· (stiften)
Beginsituatie

· Kinderen hebben wel / niet eerder geborduurd.
Doelen

· Kinderen kunnen borduren, de naald goed vasthouden.
· Kinderen kunnen de ruimte inschatten die ze nodig hebben.
· Kinderen kunnen verschillende kleuren gebruiken.
Inleiding (± 10 min):

Als de kinderen nog niet geborduurd hebben is hier de tijd ervoor om ze dat uit te leggen. De rijgsteek moet uitgelegd worden.
Vertellen dat ze iets gaan borduren wat met sinterklaas of met de winter (of een ander thema naar keuze) te maken heeft. Ze mogen het van tevoren op een stukje stof of op borduurstramien tekenen. Erbij vertellen dat ze verschillende kleuren moeten gebruiken.
Kern (± 20 min):

De kinderen gaan aan de gang. Let er goed op dat iedereen na een minuut of 5 echt aan de gang is. Leerkracht loopt rond en helpt bij moeilijkheden. 
Slot (± 10 min):

Bespreken met de kinderen hoe ze het vonden: moeilijk, makkelijk of saai. Als er plaats is in het lokaal kun je de werkstukken ophangen.
Deze les is gemaakt door Jolanda Louwers.


Copyright © 2000 - 2005 Lesidee. Alle rechten voorbehouden.