groep1-2 groep3-4 groep5-6 groep7-8 contact onzeNieuweSite

Beeldende vorming

Wat heb je nodig?

· Stiften
· Kleurpotloden
· Tekenpotloden
· Papier
· (verf / kwasten / kranten)
Inleiding (± 8 min)

De kinderen krijgen een verhaal te horen over een circus. Dat verhaal moet eindigen op hoe je wist dat er een circus was; d.m.v. affiches. Je laat ze één of meer voorbeelden zien. 
Je vertelt ze dat ze zelf een affiche gaan maken. Maar eerst samen met de kinderen een woordspin op het bord. Er zullen waarschijnlijk een aantal dieren en acts op het bord verschijnen, zo niet dan er even naar toe sturen door de vraag: wat kun je er allemaal zien? 
NB: je kunt ook een affiche maken over iets anders!
Kern (± 30 min)

De kinderen gaan aan het werk. 
De leerkracht leidt / begeleidt.
Evaluatie (± 10 min)

Ophangen in de klas
Bespreken naar aanleiding van welk affiche je naar het circus zou gaan.


Copyright © 2000 - 2005 Lesidee. Alle rechten voorbehouden.