|
Bewegingsonderwijs
|
Diep-af-springen
|
|
|
Wat heb je nodig?
- Klauterraam vertikaal met 3 matjes ervoor/eronder die onderling enigszins verspringend gelegd zijn.
- Trapezoide met dekplank erop, matjes links en achter/voor de trapezoide
- Trapezoide zonder dekplank metbank (schuin) aan middenstang gehaakt; matje in trapezoide op vloer en naast einde bank op vloer.
- Bank aan sport 3 hoog en bank aan sport 4 hoog aan.
- Kastdeksel als opstap dwars voor kast volledig en kast 4 hoog matjes erachter en ernaast.
- Bank aan dubbele stok in leertjes van ringen en een matje erachter leggen (beweeglijk vlak om af te springen).
- Twee banken op elkaar aan een uiteinde matje om op af te springen.
- Kastdeel/trapje o.i.d. voor bok met een matje erachter
|
|
Volgorde van leervoorstellen
- Eerste opdracht per LHM-situatie is: 'Je mag zelf weten hoe je boven komt en op het matje
terug komt' (open afspringopdracht)
- Op elke mat waarop gesprongen kan worden ligt een plat voorwerp, strip of hoepel waarop en waarin een
leerling kan landen
- Probeer te landen terwijl je geen handen gebruikt.
- Probeer te landen maar met neus of zijkant naar bv. raam/nis/die muur enz.,
o.i.d. (1/4 draai - 1/2 draai)
- Wacht tot er iemand naast je is en ga dan samen afspringen.(nb. niet bij elke situatie mogelijk)
- Probeer eerst nog omhoog te springen en niet direct naar beneden.
|
|
Groepering
Keuze maken uit de volgende mogelijkheden:
- Individueel en vrije keuze van de leerlingen waar gespeeld / gewerkt zal worden.
- Keuze groepering d.m.v. de vraag:"Wie wil er bij...?". (LKR vraagt) Een aantal LLN blijft na hun keuze bij een bepaald
station en mogen pas ergens anders naar toe, NA VOLGENDE, door leerkracht bepaald KEUZE-MOMENT-VRAAG
- Kleine werkgroepjes door de leerkracht bepaald op een vaste plek en dan rouleren.
- Klein groepje vaste plek en de rest heeft vrije keuze.
- Voorgeschreven route voor de leerlingen.
- Alle leerlingen tegelijkertijd met zelfde bewegingsleervoorstel/opdracht bij elfde LHM - situatie.
|
|
Leerdoelen
- Specifieke (op thema gericht):
- Brede / leergebied overstijgende:
|
|
Copyright © 2000 - 2005 Lesidee. Alle rechten voorbehouden. |
|