groep1-2 groep3-4 groep5-6 groep7-8 contact onzeNieuweSite

Bewegingsonderwijs

Diep-af-springen

Wat heb je nodig?
  1. Klauterraam vertikaal met 3 matjes ervoor/eronder die onderling enigszins verspringend gelegd zijn.
  2. Trapezoide met dekplank erop, matjes links en achter/voor de trapezoide
  3. Trapezoide zonder dekplank metbank (schuin) aan middenstang gehaakt; matje in trapezoide op vloer en naast einde bank op vloer.
  4. Bank aan sport 3 hoog en bank aan sport 4 hoog aan.
  5. Kastdeksel als opstap dwars voor kast volledig en kast 4 hoog matjes erachter en ernaast.
  6. Bank aan dubbele stok in leertjes van ringen en een matje erachter leggen (beweeglijk vlak om af te springen).
  7. Twee banken op elkaar aan een uiteinde matje om op af te springen.
  8. Kastdeel/trapje o.i.d. voor bok met een matje erachter

Volgorde van leervoorstellen
  1. Eerste opdracht per LHM-situatie is: 'Je mag zelf weten hoe je boven komt en op het matje terug komt' (open afspringopdracht)
  2. Op elke mat waarop gesprongen kan worden ligt een plat voorwerp, strip of hoepel waarop en waarin een leerling kan landen
  3. Probeer te landen terwijl je geen handen gebruikt.
  4. Probeer te landen maar met neus of zijkant naar bv. raam/nis/die muur enz., o.i.d. (1/4 draai - 1/2 draai)
  5. Wacht tot er iemand naast je is en ga dan samen afspringen.(nb. niet bij elke situatie mogelijk)
  6. Probeer eerst nog omhoog te springen en niet direct naar beneden.
Groepering Keuze maken uit de volgende mogelijkheden:
  1. Individueel en vrije keuze van de leerlingen waar gespeeld / gewerkt zal worden.
  2. Keuze groepering d.m.v. de vraag:"Wie wil er bij...?". (LKR vraagt) Een aantal LLN blijft na hun keuze bij een bepaald station en mogen pas ergens anders naar toe, NA VOLGENDE, door leerkracht bepaald KEUZE-MOMENT-VRAAG
  3. Kleine werkgroepjes door de leerkracht bepaald op een vaste plek en dan rouleren.
  4. Klein groepje vaste plek en de rest heeft vrije keuze.
  5. Voorgeschreven route voor de leerlingen.
  6. Alle leerlingen tegelijkertijd met zelfde bewegingsleervoorstel/opdracht bij elfde LHM - situatie.
Leerdoelen
  1. Specifieke (op thema gericht):
  2. Brede / leergebied overstijgende:


Copyright © 2000 - 2005 Lesidee. Alle rechten voorbehouden.