groep1-2 groep3-4 groep5-6 groep7-8 contact onzeNieuweSite

Bewegingsonderwijs

Steunend springen

Wat heb je nodig?
  1. Bank (lengte) met startpilon erbij (functie: alleen aan die kant beginnen)
  2. Twee banken aan elkaar geschoven aan onderste sport van een kl. raam gehangen (of met zelfde uiteinde op kastdeksel) (functie licht hellend vlak)
  3. Drie banken evenwijdig naast elkaar met 1m tussenruimte en 3 afbakenstrips verdeeld over lengte elke bank.
  4. Twee banken naast elkaar ong. 30 cm. uit elkaar met 2 of 3 touwtjes over beide banken
  5. 2 gestapelde banken op 40 cm evenwijdig naast 2 (andere)gestapelde banken met springtouwtjes (2 of 3) over onderste banken van elke rij (zie tekening)
  6. Kastdelen met bovenkant (3 of 4 delen in lengte) met startpilon ervoor en matje in lengte erachter.
  7. Kastdelen (4) met 2 aaneengesloten banken ervoor/ kl. matje erachter.
  8. Twee banken ong. 30 cm uit elkaar die beide haaks met een uiteinde op kastdelen (incl deksel) / (onder)bank staan.
  9. Twee spr. kasten (3-,4-,5 delen) met tussen die beide kasten e met 2 kl. pilonnen (event. stok/touwtje erop/ over) in die tussenruimte / springplankje ervoor en startpilon voor aanloopstart.

Volgorde van leervoorstellen
  1. Eigen wijze van tempo lopen op, over of dicht bij zijkanten langs
  2. Volgertje met tweetallen gedurende werk-looptijd
  3. Volgertje met viertallen
  4. Individueel zo hoog mogelijk tempo (werkafspraken steeds aan een zijde van.. beginnen. Aangeven door bv. strip/vlag/pilonnen/merkteken)
  5. zo snel en dicht mogelijk achter elkaar
  6. 2 min loop/ Leerkracht telt mee op horloge
  7. Een leerling telt tot 60/2 x 60/3 x 60 , anderen lopen net zo lang tot TEL-LEERLING einigt en op de fluit blaast
  8. Of zo lang lopen tot gevulde zandloper van boven naar beneden leeg loopt
Groepering Keuze maken uit de volgende mogelijkheden:
  1. Individueel en vrije keuze van de leerlingen waar gespeeld / gewerkt zal worden.
  2. Keuze groepering d.m.v. de vraag:"Wie wil er bij...?". Na een bepaalde tijd nogmaals vragen wie waar wil enz..
  3. Kleine werkgroepjes door de leerkracht bepaald op een vaste plek en dan rouleren.
  4. Klein groepje vaste plek, overige leerlingen hebben vrije keuze.
  5. Voorgeschreven route voor de leerlingen.
  6. Alle leerlingen tegelijkertijd met zelfde bewegingsleervoorstel/opdracht bij zelfde LHM-zit


Copyright © 2000 - 2005 Lesidee. Alle rechten voorbehouden.