groep1-2 groep3-4 groep5-6 groep7-8 contact onzeNieuweSite

Beeldende vorming

Wat heb je nodig?

· papier
· kleurpotloden / krijt
· eventueel foto's van het circus
Beginsituatie

· De meeste kinderen zijn weleens in een circus geweest.
Doelen

· Vanuit hun gedachte over het circus een tekening maken.
· Kinderen hebben een mooie tekening over het hele blad.
Inleiding (± 10 min)

Lees een verhaal voor over het circus. 
Laat de leerlingen iets vertellen over wat zij gezien hebben in het circus. (Je kunt hierbij op het bord een spin maken.)
Vertel de opdracht, dat ze iets uit het circus gaan tekening, bijvoorbeeld de clowns die optreden, de olifanten die in een rijtje lopen. Vertel erbij dat het de bedoeling is dat het hele blad wordt gebruikt. 
Kern (± 30 min)

Kinderen gaan aan de gang met hun tekening. Ze mogen zelf kiezen of ze krijtjes gebruiken of krijt of allebei. Houd in de gaten dat alle kinderen iets weten om aan de gang te gaan. En let er goed op dat ook echt het hele blaadje gebruiken.
Evaluatie (± 8 min)

Bespreken van de tekening. Wie heeft wat getekend. Je kunt in een kring gaan zitten en dan de kinderen hun blaadje omhoog laten houden en er heel kort wat bij laten vertellen. Of je laat ze gewoon op hun eigen plaats zitten. Of je laat alleen de kinderen die graag willen, vertellen. 


Copyright © 2000 - 2005 Lesidee. Alle rechten voorbehouden.