groep1-2 groep3-4 groep5-6 groep7-8 contact onzeNieuweSite

Algemeen

Een woordje vooraf

Dit is een thema dat niet is uitgewerkt. De ideeŽn heb ik gekregen van een kleuterjuf. Je moet voor jezelf maar bepalen wat je wel en niet kunt gebruiken. Ik vond het nuttige ideeŽn en allemaal goed uitvoerbaar!

De lesideeŽn

- fiets bekijken gesprek hierover, onderdelen benoemen en vergelijken
- banden plakken laten zien
- in watertafel gaatje in binnenband opsporen
- experimenteren met lucht en water in watertafel. Binnenbanden, fietspomp, luchtkussentjes (verpakkingsmateriaal), rietjes
- speelhoek: de fietsenmaker. Soort "garage" met fietsonderdelen, gereedschap, bandenplakspullen enz.
- bij de echte fietsenmaker gaan kijken, rondleiding door de werkplaats en de winkel
- fiets poetsen
- fiets versieren
- fietsvlaggetje maken
- fietsparcours op het speelplein uitzetten, kinderen fietsen het.
- Fietskaarten bekijken
- Plattegrond tekenen, de weg van huis naar school
- Begrippen groot - klein, kinderfiets, volwassenenfiets
- Meten met touwtje bandomtrek
- Voorleesboek: Nijntje op de fiets
- Logische volgorde zetten platen Nijntje op de fiets
- Lied: het kleine rode fietsje - (een kist vol liedjes - Veilig Leren Lezen)
- Bewegingslessen: rollen
- Rollen, buizen in de bouwhoek, experimenteren
- Ontwikkelingsmateriaal: stokjes en ringen: maak een eigen fiets
- Hierna mag je je fiets van stokjes en ringen gaan spatten
- Met elastiekje halve wasknijper aan de spaken maken: motortje



Copyright © 2000 - 2005 Lesidee. Alle rechten voorbehouden.