Navigation bar
  Print document Start Previous page
 1 of 1 
Next page End  

Inleiding:
Neem slippers mee naar school, het liefst een paar verschillende soorten. Je kunt ook platen van slippers late
Vraag de kinderen wat het zijn. Wanneer trek je slippers aan? (op de camping, als je naar het strand gaat, als
warm is) Wie heeft er thuis ook slippers? Hoe zien die er uit? Hoe vaak heb je ze aan? Vind je ze fijn lopen?
wel of niet? Kun je op slippers hard rennen? Doe je graag slippers aan als je tikkertje gaat doen? Hoe komt d
Kern:
De kinderen gaan nu zelf slippers maken. Uit (bruin) papier knippen ze de zolen. Maak eventueel een voorbe
de grootte aan te geven. Van een andere kleur papier knippen ze 2 korte stroken met aan weerszijden een pla
zodat ze de bovenkanten van de slippers eenvoudig aan de zool kunnen vastplakken. Dan gaan ze de slippers
afmaken. De bovenkanten maken ze door ze te versieren met patronen die ze met viltstift maken. Bijvoorbeel
eerst een regel met kruisjes te schrijven, vervolgens een regel met rondjes, dan driehoekjes, enz. Je krijgt dan
grappig effect. Bijvoorbeeld zo:
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
----------------------------------------------------------------------------------------------
***************************************************************************************
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Benadruk dat de slippers precies hetzelfde moeten zijn, want je koopt in een winkel tenslotte ook geen 2
verschillende slippers.
Afsluiting:
De slippers worden in paren op de muur gehangen, bijvoorbeeld boven de zomertafel of de vakantietafel. Be
de kinderen de verschillende slippers. Welke patronen zijn er gebruikt in de versiering van de bovenkanten?
paren precies hetzelfde? Hoe komt dat? Welke slippers zou je kopen als je ze in de winkel zou zien liggen?