Navigation bar
  Print document Start Previous page
 3 of 4 
Next page End  

Lesvoorbereidingsformulier ILLO comp / 1 
20 min.
5 min
Welk vak vind je heerlijk?:
Waar heb je vreselijk de pest in?:
Wat mogen ze je elke dag te eten geven?:
Waar walg je van?:
Welke vijf spelletjes vind je knotsgek?:
Welke sport doe je graag?:
Welk beroep vind je saai?:
Waar droom je al je hele leven van?:
Je allergrootste wens?:
Welke rare gewoonte heb je?:
Wat zou je graag veranderd zien op deze wereld?
Wat vond ik tot nu toe van de juf?
2.3 Verwerking
Maken van een bloem
3. SLOT
Plaatsen van het grote vriendenboek
de achterkant van je blad een tekening of een
gedichtje maken over vriendschap.
Uitvoering: De leerlingen beantwoorden de vragen
en schrijven een gedichtje of maken een tekening
over vriendschap. 
Controle: Als al de tekeningen klaar zijn, worden de
bladen geperforeerd. Door de gaatjes wordt er een
touwtje gestoken. Zo wordt er een vriendenboek
gemaakt.
Opdracht (klassikaal)
Instructie: Jullie gaan een bloem uitknippen
zodadelijk, maar jullie moeten goed lusiteren wat je
moet doen. In het midden schrijf je positieve
eigenschap van. En aan de buitenkant schrijf je een
negatieve eigenschap. Je kijkt goed hoe ik de bloem
plooi.
Uitvoering: de lln. voeren de opdracht uit + de lkr.
begeleidt.
Correctie: klassikale bespreking. Over de
eigenschappen wordt er gebabbeld.
Het grote vriendenboek wordt vooraan in de klas
geplaatst. 
kleurtjes
perforator
touwtje