Navigation bar
  Print document Start Previous page
 5 of 5 
Next page End  

Onderzoekje
Pak, per tweetal, uit de bak voor in de klas een skeelerwieltje of een skatewieltje. Beschrijf
het wieltje aan de buitenkant. Welke onderdelen kun je vanaf de buitenkant zien? Hoe denk je
dat de binnenkant eruit ziet? Beschrijf dit.
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
Pak nu een schroevendraaier en probeer samen één zo’n wieltje open te maken. Let op dat je
het wieltje niet onderste boven houdt. Kijk eens goed naar de binnenkant. Beschrijf wat je
ziet. Zie je bekende onderdelen.
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
Vergelijk ook eens een skatewieltje met een skeelerwieltje. Zie je verschillen? Zo ja, hoe zou
dat kunnen komen?
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
Als je het leuk vindt kun je hieronder nog een tekening maken van de binnen en/of buitenkant
van jouw onderzochte wieltje.